support
Xpert Desk
073 - 61 59 999
Support
Xpert Desk
073 - 61 59 999
8 voordelen van Xpert Suite! Lees hier meer...
Flexibiliteit en beheerbaarheid: ieder proces ondersteund

Als arbodienstverlener heb je je eigen visie op verzuim. Dat onderscheid je van jouw concurrent. Ook jouw klanten hebben hun eigen visie op verzuim. De ene klant wilt al direct actie na de dag van een ziekmelding, de andere wacht op de probleemanalyse van de bedrijfsarts. Passen deze wensen en eisen in jouw verzuimsysteem? 

Onze visie is dat casemanagement, dossierbeheer en documentmanagement integraal moeten functioneren. Xpert Suite biedt enorme flexibiliteit om naast onze standaard protocollen, je eigen protocollen, maar ook rollen en documenten in te richten. Zo biedt Xpert Suite ruime mogelijkheden om jouw processen en activiteiten op het terrein van preventie in te richten, maar ook te volgen en te rapporteren. We zien bij onze klanten dat flexibiliteit essentieel is: geen traject is namelijk hetzelfde. Variaties op basis van kenmerken, beslissingen in het proces en acties zijn dan ook eenvoudig te verwerken. Iedere procesflow kan zo optimaal worden ondersteund. Xpert Suite is daarbij volledig zonder de hulp van Otherside at Work te beheren. Je kunt dus zelf alle processen inrichten én iedere rol bedenken en inrichten die je maar wilt. 


Meer weten over de Xpert Suite

Een compleet verzuimsysteem: ook Ziektewet en WGA

Jouw verzuimsysteem helpt je om jouw zieke medewerker volgens de WvP te begeleiden. Maar wat gebeurt er als jouw zieke medewerker na 2 jaar ziektewet in de WGA belandt? Werken jouw professionals in verschillende systemen als het gaat om de verzuimbegeleiding? Het werken in verschillende systemen kan zorgen voor ruis, verlies van data en foutgevoelig zijn. 

Xpert Suite bevat oplossingen voor verzuim, ziektewet en WGA. Door onze jarenlange ervaring met private uitvoerders van Ziektewet en WGA, maar ook het ondersteunen van (zeer) grote ondernemingen in het uitvoeren van het Eigen Risicodragerschap, is Xpert Suite uitgerust met vele best practices. Onze bibliotheek met onder meer standaarden voor Beroep & Bezwaar, Herbeoordelingen en maatregelen - zoals het stopzetten van de ZW-uitkering - geeft jouw organisatie de mogelijkheid om direct te starten met een adequate begeleiding van WGA'ers en medewerkers in de Ziektewet (ongeacht het soort contract; uitzendbeding, oproepkracht, tijdelijk personeel etc.).

Tegelijkertijd weten wij heel goed dat niet elke organisatie hetzelfde is. Wil je daarom liever een specifieke aanpak die aansluit bij jullie DNA? Geen probleem, dan kun je dat zelf inrichten met de bijbehorende documenten, formulieren (XS Forms), functies, verantwoordelijkheden, taken, activiteiten en rollen.

Meer over Ziektewet en WGA
 

Maak zélf je koppelingen

Een koppeling leggen kan soms meer tijd kosten dan je denkt. Tenslotte moet de leverancier tijd en capaciteit inplannen. Daarnaast is een koppeling niet goedkoop. Naast eenmalige kosten voor de aanleg zijn er vaak ook terugkerende kosten voor het onderhouden van de koppeling. Met Xpert Suite kun je je eigen koppelingen maken via ons koppelplatform Connect XS. Vrijwel alle HR-systemen zijn te koppelen met Xpert Suite. Dus dat scheelt tijd en geld!  Koppelen is wel een secuur werkje, daarom bieden we een speciale koppeltraining aan. Hier leer je in één dag hoe je via Connect XS zelfstandig jouw/het HR-systeem van je klant kunt aansluiten op je eigen Xpert Suite.

Bekijk hier alle koppelmogelijkheden

Vele rapportagemogelijkheden

Wil je als organisatie sturen op kosten en risico’s? Dan is een goede rapportage essentieel. In Xpert Suite vind je naast reguliere verzuim-rapportages, waarin onder meer percentages en frequenties staan, ook compliance- en procesrapportages. Met deze rapportages minimaliseer je de risico’s op loonsancties en krijg je inzichtelijk of iedere stakeholder in het proces (leidinggevende, casemanager, bedrijfsarts etc.) zijn/haar taken tijdig uitvoert. Met een paar drukken op de knop krijg je zo inzicht in de kosten en de schadelast, eventueel gekoppeld aan de verzekeringspolis. Op deze manier kun je de betrokken stakeholders uitermate goed adviseren en informeren. 

Altijd AVG-proof communiceren

Is de communicatie tussen jouw professionals ingericht volgens de richtlijnen van de AVG? Met de module Secure Messaging in Xpert Suite kan een dialoog worden gestart tussen twee of meer gebruikers van de XS. Ook werknemers kunnen zelfs worden uitgenodigd om deel te nemen. Dit is een veilig manier van communiceren conform de richtlijnen van de AVG  binnen Xpert Suite.

Met deze functionaliteit kun je naast de dialoog aangaan met elkaar ook razendsnel (en veilig!) berichten en documenten delen. Ook is het mogelijk om ontvangstbewaking in te stellen bij een bericht of zelfs de volledige dialoog. Xpert Suite zal zo actief signaleren en een reminder versturen wanneer een bericht door één of meerdere deelnemers niet is gelezen binnen de vooraf gestelde termijn.

Voor iedere gebruikersgroep een eigen portal

Werken jouw professionals efficiént in jouw verzuimsysteem? Hebben zij inzicht in hun taken, lopende trajecten en analyses? Een goed overzicht zorgt voor een efficiëntere werkwijze voor professional, maar ook tussen professionals. Ook kan het voorkomen dat taken worden gemist en tijdig interventies worden gesignaleerd. Hebben jouw professionals voldoende overzicht over de taken die zij moeten afhandelene in een verzuimtraject?

Xpert Suite is  gebruiksvriendelijke verzuimsoftware voor zowel medewerkers, leidinggevenden, HR-professionals, bedrijfsartsen, maar ook voor volmachten en verzekeraars. Iedere gebruiker krijgt een eigen login die toegang geeft tot zijn eigen portal. Deze portal is volledig ingericht op zijn of haar specifieke behoeften en biedt vele tools om het overzicht in verzuimdossiers en bijbehorende taken goed te bewaren. Autorisatie is ingeregeld op de specifieke rol en rechten die iemand heeft.

Dit kan tot groot detailniveau worden ingevuld. Jij bepaalt de invulling van deze rollen en de rechten. Kortom: met Xpert Suite werken gebruikers gemakkelijk samen en hebben zij alle tools tot hun beschikking om hun werk optimaal uit te voeren. Daar worden mensen happy van!
 

Vraag hier je demo aan!

Alle subsidies en vangnetregelingen direct aanvragen 

Uit onderzoek blijkt dat veel werkgevers onvoldoende gebruikmaken van een vangnetuitkering bij ziekte en arbeids¬ongeschiktheid; ook wel de No-Risk polis genoemd. Bij een steekproef onder 180.000 medewerkers blijkt dat slecht 10% van de No-Risk medewerkers geregistreerd staat. Bij een verzuimsituatie wordt niet gesignaleerd of de mede¬werker een No-Risk'er is en er gebruikgemaakt kan worden van een vangnet uitkering. Is het in jouw organisatie onduidelijk welke medewerkers een No-Risk status hebben? 

In Xpert Suite kunnen alle beschikkingen van het UWV, aangaande SFB en No Risk, eenvoudig direct worden aangevraagd en geadministreerd. De juiste vangnetsituaties worden getriggerd indien van toepassing. Kortom: de medewerker wordt optimaal ondersteund in de duurzame inzetbaarheid en er wordt geen euro meer gemist.

Geautomatiseerd UWV-documenten ontvangen

UWV-terugkoppelingen ophalen via het UWV-werkgeverportaal kost tijd. Je moet inloggen, documenten downloaden en vervolgens opslaan in jouw verzuimsysteem. Als eerste softwareplatform in Nederland kun je in Xpert Suite diverse UWV-documenten  geautomatiseerd downloaden vanuit het UWV-werkgeversportaal en direct aan het juiste werkgever- of werknemersdossier toevoegen. Dus niet langer handmatig inloggen op het UWV-werkgeversportaal om deze documenten te kunnen inzien en downloaden, maar volledig geautomatiseerd beschikbaar binnen Xpert Suite. 

Lees meer over de UWV-documentenkoppeling (XS Inbound UWV Documents)

Meer weten over Xpert Suite?

Bekijk hier een demo van Xpert Suite. 

 

 

Liever contact? Neem dan contact met ons op!

   Contact

 

Ja, ik wil!

Wij willen ook graag contact met jou!
Otherside at Work
Wisent 14
5236 PX 's-Hertogenbosch
Kamer van Koophandel: 17152287
Receptie
Tel: 073 615 9950
Xpert Desk
Tel: 073 615 9999
Robert van Gils | Business Development Manager
robert.vangils@othersideatwork.nl 06 46 11 99 28
Bianca van Grinsven | Business Development Manager
bianca.vangrinsven@othersideatwork.nl 06 41841632
Maak nu een afspraak!